sunnuntai 4. joulukuuta 2016

Luukku 4: 3 x 10 faktaa

Nelosluukusta paljastuu yksi iltamyöhään kiireisesti kirjoitettu luukku ja nopeasti tuulesta tempaistu postausidea. Kyllä, tarkotuksena oli ollut kirjoittaa luukut etukäteen jo marraskuussa, mutta aika olikin mennyt niin nopeasti, että pian tajusinkin olevan jo joulukuu, ja kalenterin teko oli auttamattomasti aivan kesken. Niin tyypillistä multa!


10 faktaa minusta

1. Olen ratsastanut reilut kuusi vuotta, mutta olen tippunut hevosen selästä vain kahdeksan kertaa.
2. Suosikkihevosiani Reykhestarista ovat Hjalmar ja Hvinur. Hvinurilla olen ratsastanut vain kerran, mutta rakastuin siihen oikeastaan heti ensisilmäykellä, kun taas Hjalmarilla olen mennyt monestikin. Siitä en aluksi edes pitänyt erityisemmin, mutta lopulta se nousikin yhdeksi suosikeistani!
3. Olen hypännyt esteitä todella vähän. Se ei kuitenkaan hirveästi haittaa mua, koska tykkään enemmän kouluratsastuksesta.
4. Tykkään hamstrata Pekolle kaikenlaisia varusteita, ja sillä onkin niitä todella paljon. Mitään varusteita ei vain voi olla liikaa, eikö?
5. Mulla on ollut vain yksi hoitoponi koko mun hevosharrastuksen aikana, rautias shetlanninponitamma Ruuti, joka on Pekon emä.
6. Olen pituudeltani hieman yli 170 cm, jonka takia en itse ratsukouluta Pekkoa. Mun olisi hankala opettaa sitä ja antaa pohkeita yms, koska olen sille liian pitkä.
7. Raviurheilun, bloggaamisen ja ratsastuksen lisäksi tykkään todella paljon leipomisesta ja ruoan laittamisesta.
8. Olen todella huono puhumaan ihmisille, joita en kunnolla tunne -varsinkin aluksi. Kavereiden kanssa asia on taas toisin päin, sillä saatan puhua välillä ehkä liikaakin!
9. Käyn nykyään aika usein raveissa ja auttelen siellä yleensä Killerin Ravinuorten pisteellä.
10. Seuraan Netflixistä monia sarjoja, joista suosikkini on varmaankin Teen Wolf.




10 faktaa Pekosta

1. Pekko tulee nykyään lähes aina vastaan, kun haen sitä tarhasta. Useimmiten sitä täytyy kuitenkin kutsua nimeltä ja huutaa "Tänne!", että se lähtee liikkeelle.
2. Pekko tykkää todella paljon kaikista pienistä eläimistä, kuten koirista ja kissoista.
3. Pekko rakastaa salmiakkia ja turkinpippureita.
4. Aina, kun yritetään ottaa musta ja Pekosta yhteiskuvia, sille tulee pakollinen tarve tunkea turpa naamaani tai alkaa syömään takkiani.
5. Pekolla ei ole koskaan ollut kenkiä, mutta jossain vaiheessa tulee mahdollisesti saamaan sellaiset.
6. Pekko on ainut ruuna Riitaojassa, ja sillä on seuranaan siellä neljä tammaa.
7. Pekko pelkää suuria, mustia autoja sekä vesilätäköitä, joihin voi vaikka hukkua.
8. Pekko on erittäin ahne, ja se haluaa aina kaikki ruoat ensimmäisenä (ja mieluusti voisi syödä lisäksi myös kaverin heinät).
9. Pekko tykkää pellolla ajamisesta, mutta se usein kuumuu siellä helposti.
10. Nykyään Pekolla on välillä tapana yhtäkkiä pysähtyä ajaessa kesken ravaamisen ja katsoa mua sellaisella "Onko nyt ihan pakko?" -ilmeellä, jonka jälkeen se lähtee taas juoksemaan reippaasti (välillä pienenpienen pukin kera) :D




10 faktaa blogistani

1. Tein myöskin edelisenä vuonna joulukalenterin blogiin.
2. Eniten katselukertoja koko ajalta on kerännyt Ensimmäistä kertaa raviradalla -postaus, jota katsottiin noin 200 kertaa.
3. Koko blogissa on vierailty yhteensä yli 22 000 kertaa, joka on ihan huikeeta!
4. Kommentoiduin postaus on "Kevättä rinnassa?" yli 30 kommentilla.
5. Blogissa on yli 110 julkaistua postausta. Kahden vuoden aikana niitä on tullut yllättävän vähän johtuen vaihtelevasta postaustahdista. Toivottavasti ensi vuonna saan asian muutettua, ja yritän olla mahdollisimman aktiivinen!
6. Viime kuussa blogiani on katsottu yli 1600 kertaa.
7. Ajoponin vauhdissa valittiin syyskuussa Jalustin.netin kuukauden blogiksi.
8. Blogin nimenä toimi pitkään "Hirnahduksia" ja osoitteena "mylittleponyys.blogspot.fi", mutta vaihoin sen onneksi tämän vuoden huhtikuussa.
9. En ole vieläkään ihan tyytyväinen blogini nimeen, mutta en oikeastaan viitsi vaihtaakkaan sitä, sillä olemme teettäneet ja liimanneet tarrat blogini osoitteesta Pekon traileriin.
10. Kulutan bloggaamiseen yllättävän paljon aikaa päivittäin.


Muistakaahan käydä osallistumassa 1. luukun arvontaan! :)

4 kommenttia:

- Kivat kommentit piristävät aina päivää :)
- Asiallinen kritiikki ja palaute ovat sallittuja.
- Ilkeät kommentit poistetaan!