maanantai 19. joulukuuta 2016

Luukku 19: Kun Pekon päästää kirjoittamaan...


Höhöhöhö!

Tänään, piiiiitkän pitkän odotuksen jälkeen Iida on viimeinki päästänyt mut kirjottamaan teille postauksen! En ymmärrä, miks saan kirjottaa tänne vain niin harvoin, kun oonhan mä tämän blogin päätähti, eiks vaan? Ja oikein loistava päätähti vieläpä!
Jos mä käsitin oikein, täällä on nyt menossa joku ihmeen joulukalenteri, joten mun pitäisi kai selittää jotain siihen liittyväää. En kuitenkaa meinannut keksiä mitään, joten Iida käski muiden bloggaajien kysellä jossain ryhmässä multa talveen ja jouluun liittyviä kysymyksiä, joihin nyt sitte vastaan:

Iida yrittää aina saadda mut korvayt höröön mitä ihmeellisimmin keinoin, mutta mä pidän ne tiukasti luimussa! 



1. Onko joulu kiva juhla?
- En ees oikeastaan tiedä, mitä joulu todella tarkottaa, mutta käsittääkseni se on vaan taas joku ihmisten (tai sit lähinnä vaan Iidan) hömpötys, jolloin pitää pukeutua punaiseen ja sitten otetaan sillä kameralla niitä jouluvalokuvia. Mutta ilmeisesti joulussa on kuitenkin jotain hyvää koska sillon saa lahjaksi ruokaa!


2. Pidätkö joulukuvauksista?
- Ne ovat ihan turhia, kun en millään haluaisi seisoa pitkään kiltisti paikoillani kuvattavana poronsarvet päässä ja päätyä johonkin joulukorttiin kaikkien naurunkohteeksi. Siis kuvitelkaa, poronsarvet! Ponilla!? En mä ole  mikään poro tai hirvi, vaan ihka oikee poni! Jos voisin valita, niin paaaljon mielummin poseeraisin omana itsenäni ilman mitään rumia punaisia vaatteita. Voisin katsoa söpöllä ilmeellä kameraan ja pörhistää mun tuuhean talvikarvani mahdollisimman pörröiseksi, jotta näyttäisin niin vastustamattoman suloselta, että Iida antais mulle varmasti herkun! Jouluna aikaan en millään malttaisi poseerata paikoillani, tai jos maltan, niin olen koko ajan syömässä Iidan takkia, hiuksia tai omaa riimunnaruani. On myös hauskaa yrittää pilata kuvat tunkemalla turpa Iidan naamaan! Näistä neuvoistani kannattaa muuten ihmeessä ottaa oppia ;)


Näin, tunkekaa turpanne ihmisten naamoihin ja sitä ennen muistakaa tonkia sillä maata (tai vaihtoehtoisesti lantaa). iida on kuitenkin oppinut jo taitavia väistöliikkeitä, niin kuin varmasti huomaatte.















3. 
Saatko jouluna erityisesti herkkuja?
- En oikeestaan ennen joulua saa tavallista enempää, mutta sitten lahjaks saan aina kaikkea hyvää. Joskus joulun aikaan Iida on myös yrittänyt syöttää mulle niitä pahoja keksejä, mitä se kutsuu pipareiksi ja sitten niitä pahanmakusia, punaisia jouluomenoita, jotka on aivan liian makeita, että syljen ne mielummin pois!



4. Mikä on lempijouluherkkusi? 
- Porkkana on mun lempiherkku  aina, oli sitten joulu tai kesä tai vaikka halloweeni. Myöskin salmiakit, lakritsit ja turkinpippurit kuuluvat ehdottomasti jouluun, kun sillonhan syödään kuulemma paljon karkkeja!


5. Mikä joulussa on parasta?
- Ehdottomasti ruoka sekä lahjat, jotka sisältävät joitain herkkuja!


Toisinaan Iida on muuten ihan sekaisin, Se varmaankin kuvittelee tässä nyrkkeilevänsä jonkun näkytmättömänn joulutontun kanssa. Tai ainakin näyttää siltä.


6. Tykkäätkö lumesta?
- Tyhmä kysymys, tottakai! rakastan lumessa kierimistä sekä sen syömistä.


7. Oletko ollut "hiihtoponina"?
- Mikäs se sellanen on? En kyllä ole ollut, mutta oon kuullut Iidan puhuvan, että vois olla kivaa kokeilla jotain ihmeen hiihtoajoa. Mua pelottaa jo valmiiksi, että joudun vetämään sitä jonkun hiihtokärryjutun kanssa, ei kuulosta ollenkaan kivalta!


8. Mikä talvessa on inhottavinta?
- Jää. Jäisellä tiellä juokseminen on inhottavaa, kun meinaan aina liukastua. Oon kuitenki kehittänyt erilaisia tekniikoita sen estämiseen, kuten se, että lähden ravaamaan kovempaa ja lyhyemmillä askelilla jotta pysyn pystyssä.
Myöskin se on inhottavaa, kun sillä jollain tietynlaisella kelillä renkaisiin jää kiinni lunta ja kärryistä tulee superpainavat, kun ajetaan pellolla. Voisin joskus kyllä vaihteeksi mennä itse istumaan kärryn kyytiin ja laittaa Iidan vetämään niitä, niin sekin saisi tietää miltä lumisten kärryjen vetäminen tuntuu!



9. Oletko talvena timmissä vai lihavassa kunnossa? 
- Timmissä, kuten aina! Saan ruokaa vain neljästi päivässä, joka on ihan kamalan vähän, ja siitä syystä oon aina nälkäinen ja pysyn hoikkana, sekä toki liikunkin ainakin 10 km joka päivä! Mun mielestä poneilla pitäisi olla koko ajan heinää ja porkkanoita saatavilla, ettei mun tarvitsisi olla hetkeekään syömättä!

Todistusaineistoa!

Iidan mielestä tosin näytän välil hieman pallolta, mutta se johtuu varmasti vaan ja ainoastaaan superpaksusta mun talvikarvasta. Uskokaa pois, kaverini Litsinkin mielestä mun karva on ihanan lämmin ja paksu, kun se aina viime talven pakkaskeleilläkin halaili mua, kun sillä oli niin kylmä!



10. Oletko koskaan ollut järven jään päällä?
- Oon kyllä uinut järvessä, ja se oli todella kivaa ja oonkin tosi hyvä uimari! En ole koskaan käynyt siellä talvella, enkä kyllä edes tiennyt, että ne voi jäätyä. Hui, en kyllä varmasti haluaisi kokeillakkaan uimista jäätyneessä järvessä, tai varsinkaan sen päällä. Mielummin menisin uimaan vaikka lumeen!

Tässä toi yks yritti saada mut kiinnostumaan sen jalsta, että höristäisin mun korvia. Ei toiminut, ei!


Iida käski myös pahoittelemaan myöhässä tullutta postausta, mut en pystynyt kirjottamaan tätä aikaisemmin, koska maanantaina se unohti ottaa tietsikan mukaan tallille, tiistaina se ei tullut käymään ollenkaan, ja vasta tänään se muisti, että mun piti kirjottaa postaus. Siks tää tulee hieman myöhässä.


Hyvää joulua kaikille lukijoille, muistakaa antaa hepoillenne paljon joululahjoja (ja mulle myös)!
♥:llä Pekko


1 kommentti:

- Kivat kommentit piristävät aina päivää :)
- Asiallinen kritiikki ja palaute ovat sallittuja.
- Ilkeät kommentit poistetaan!